Rapport Nationaal Klantretentie Onderzoek

Voorblad resultaten nationaal klantretentie onderzoek

Van oudsher krijgt het werven van nieuwe klanten meer aandacht en budget dan het behouden van klanten. Terwijl al vaak is aangetond dat loyale klanten meer opleveren dan nieuwe klanten. Reden voor Eurogroup Consulting (nu Magnus Red) om een survey te starten over de aandacht voor klantbehoud binnen bedrijven. Meer dan 200 professionals en managers uit marketing, sales en customer service deden mee aan ons Nationaal Klantretentie Onderzoek.

Resultaten in een notendop
De uitkomsten tonen duidelijk aan dat klantbehoud hoge prioriteit heeft. Niet omdat klanten massaal weglopen, integendeel. Bedrijven lijken (ook) in te zien dat loyale klanten meer opleveren dan nieuwe klanten. Daarbij verplaatsen bedrijven hun aandacht van klanten tegenhouden naar het creëren van goede relaties. Zij zien in dat ze aan de achterdeur te laat zijn. Toch is het nog zoeken naar de juiste organisatievorm en activiteiten. Want hoewel er veel activiteiten plaatsvinden om klanten te behouden, wordt er nog maar weinig geïnvesteerd in het creëren van loyale klanten.

Download hier het volledige rapport.

Wilt u meer weten over dit onderzoek, neem dan contact op met Magiel Tak.

Geen reacties