Klantloyaliteit infographic met 14 loyalty facts

Deze mooie klantloyaliteit infographic van Keepify vond mijn collega Magiel Tak via Emerce.  Veel bekende wapenfeiten, maar goed om op een rijtje te zien. Ook deze infographic laat zien dat klantretentie de aandacht verdient, maar dat er weinig marketingbudget naar retentie gaat. Dat strookt met de resultaten van ons Nationaal Klantretentie Onderzoek van 2013.

Apps als klantenbinder?

Wel nieuw voor mij waren de feiten over de apps: 72% van de consumenten een positiever beeld heeft van een bedrijf als zij een klantenservice-app aanbieden. En 81% van de klanten zal een positieve ervaring met een mobiele app delen met anderen. Een teken dat je vandaag nog steeds opvalt maakt met een goed werkende app. En dat mobiel dus een hoge attentiewaarde heeft. Een onderzoek naar mobiel adverteren van november 2013 door Sanoma toonde dat ook al aan. Mobiele apps als klantenbinder? Het kan dus, juist nu!

CustomerLoyalty_F_LR