26 november: presentatie klantbehoud op NUD2013

Wanneer

26 november 2013

Waar

Nationale Uitgeefdag 2013 in Den Bosch

Op de Nationale Uitgeefdag van 26 november 2013 sprak ik over klantbehoud voor uitgevers. Ik presenteerde de resultaten van het Nationale Klantretentie Onderzoek, een initiatief van Eurogroup om de aandacht voor klantretentie te peilen. Speciaal voor die middag lichtte ik  specifieke resultaten voor de mediasector toe. Want wat blijkt? De mediasector besteedt minder aandacht en budget aan klantretentie dan de andere sectoren die meededen aan het onderzoek.

Hieronder vind je de hele presentatie terug:

 De presentatie ging in op deze onderstaande vragen:

  • Hoe hoog staat klantretentie op de agenda?
  • Wat zijn de mogelijkheden om aan klantbehoud te doen?
  • Hoe organiseer je klantretentie?
  • Hoe vertaalt klantbehoud zich in het marketingbudget?
  • Waar ligt de focus van retentieactiviteiten in de klantlevenscyclus?